BEATBOX ENTERTAINMENT
Vi har lavet marketing og kommunikation for over 30 koncerter for Beatbox Entertainment. Kapaciteten til hver event er 1.500-16.000 gæster.
OPGAVER
- Kampagnestrategi og eksekvering.
- Lave budgetrammer og monitorere spendings.
- Koordinering mellem promoter, agent, management, label, artist, venue og billetudbyder.
- Koordinering med PR team, herunder udvikle strategi sammen.
- Outdoor og offline.
- Annonceopsætning på socials og Google Ads.
- Annoncering på partnerplatforme, ofte artistens kanaler.
- Tracking/Analytics.
- Contentproduktion (Både paid og ikke-paid – Video, animationer, grafik, print, outdoor etc.).
- Hvis artisten ikke har en grafisk identitet, så laver vi det til kampagnen.
- Copywriting og posts på socials.
- Monitorering og optimering af kampagner.
- Køre announcements, oprette event på FB.
- Aktivering af partnerplatforme, herunder primært label, venue og artist.
- Lave strategi for partnerskaber med influencers, butikker, kulturvenues, magasiner, etc.
- Afrapportering til agent og promoter.
- Regnskab og afregning sammen med Beatbox’ bogholder.
CONTENTEKSEMPLER
BON IVER
ANDRE ARTISER
THE INTERNET
INTERPOL
TWENTY ONE PILOTS
BENAL
ARCTIC MONKEYS
THE MIDNIGHT
BASTILLE
PEOPLE
PEOPLE er en festival, der er kulminationen på en proces, hvor 160 artister har lavet ny musik sammen over 5 dage. I slutningen af ugen åbnes processen op, og publikum inviteres ind til at opleve, hvad der er skabt i løbet af de 5 dage.
Kampagnen havde fokus på at ændre fremstillingen af musikerne som ‘headliners’ og i stedet fremhæve dem som “people”, der skaber musik sammen.
Kampagnen skulle afspejle den proces, men samtidig give en følelse af, at PEOPLE er et produkt, som man kan købe.
Location var i Berlin, og derfor var den primære målgruppe folk i Tyskland eller lande, hvor transport til Berlin er let og billigt.
Kulturbrugere i Tyskland har generelt en mere kritisk indstilling til digitale medier og salg på disse. Derfor skulle kampagnerne være sælgende uden at have en alt for åbenlys call to action på køb.
Festivalen havde et kæmpe netværk af artister, som blev aktiveret gennem kontinuerlig contentdeling.
RESULTAT
Solgte 4000 partout billetter + 2000 night tickets i en periode på 3 uger. De havde ikke annonceret digitalt, før vi kom på, så kampagner, målgruppe test, dataindsamling etc. skulle startes fra bunden.
OPGAVER
- Kampagnestrategi og eksekvering.
- Lave budgetrammer og monitorere spendings.
- Koordinering med kommunikationshold, herunder udvikle strategi sammen.
- Koordinere festivalens dokumentation under afvikling. Med 12 contentproducere inden for video, lydoptagelser/podcasts og fotografer.
- Annonceopsætning på socials og Google Ads.
- Annoncering på artisternes kanaler.
- Tracking/Analytics.
- Contentproduktion (Kun paid marketing – Video, animationer, grafik, print, outdoor etc.).
- Monitorering og optimering af kampagner.
- Afrapportering til promoter.
- Regnskab på marketing.
CONTENTEKSEMPLER
HAVEN
HAVEN Festival 2017 kombinerede mad, øl, musik og kunst i en to-dages festival på Refshaleøen, København. Melt stod for udvikling, implementering og eksekvering af kommunikations- og marketingindsatsen med det formål at opbygge brandet, sælge billetter samt opbygge en fanskare på sociale medier til brug de kommende år. Der blev anvendt en kombination af SEO, paid-kampagner, offline, outdoor, sociale medier, hjemmeside samt nyhedsbreve.
RESULTAT
Periode 5,5 mdr.
Solgte antal billetter: 20.000 (15.000 partout + 5000 endags til både fredag og lørdag).
Facebook følgere: Steg fra 3000 til 16.800. Stigning på 460%.
Instagram følgere: Steg fra 300 til 6500. Stigning på 2066 %.
ROAS (return on investment): 20.000.000/223.936 = 89
CPA (cost per acquisition/conversion): 223.936 kr/20.000 tickets = 11,17 kr per ticket
Grunden til at vi kunne performe så godt det år, var at Melt havde en høj grad af kontrol og fuld autonomi og beslutningskompetence inden for alt relateret til marketing og kommunikation.
OPGAVER
- Brandstrategi: Værdier, TOV, selling points.
- Konceptudvikling.
- Kampagnestrategi og eksekvering.
- Lave budgettet og beslutte prioriteringer + kontrollere spendings.
- Koordinering af festivalens partnere i forhold til indhold/program.
- Aktivering af partnere og artisters platforme (Mikkeller, Meyers, The National (Aaron & Bryce Dessner), Beatbox Entertainment, diverse eksterne partnere).
- Annoncering på partnerplatforme.
- Forhandling af diverse barterdeals med Politiken og 6 andre aktører. Eksekvering og koordinering af dette.
- Koordinering med PR team, herunder udvikle strategi sammen.
- Outdoor og offline annoncering.
- Annonceopsætning på socials og Google Ads.
- Tracking/Analytics.
- Contentproduktion (Både al paid og ikke-paid – Video, animationer, grafik, print, outdoor etc.).
- Monitorering og optimering af kampagner.
- Køre announcement på alle kanaler, producere al content og tekst.
- Lave og vedligeholde webside.
- Forhandle aftale med app-udbyder, designe den og vedligeholde den med content.
- Kontinuerlig afrapportering til diverse ejere.
- Koordinering af alle contentproducere under afvikling.
- Styring af kommunikationshold under afvikling + kommunikativ krisehåndtering + samarbejde med security, produktion og ledelse.
- Regnskab for alt inden for kommunikation og marketing.
CONTENTEKSEMPLER
Dette nedenfor er meget low key SoMe-produktioner filmet på smartphones og redigeret efterfølgende. Dette var en måde at holde marketingudgifterne nede på.
Disse produktioner er naturligvis kun egnet til SoMe og har ikke en kvalitet, som er passende til andre platforme.